Yardım - Yardım Nedir - Yardım Hakkında

isim
1 . Kendi gücünü ve imkânlarını başka birinin iyiliği için kullanma, muavenet:

"Oğlunun yardım dileyen bakışlarını görmezden gelerek kahvaltı masasına oturdu."- E. Şafak.

2 . Bir ülkeye bağış veya ödünç olarak verilen para ve ihtiyaç maddeleri.
3 . Etki:

"Otların üstünde, ağaçların yapraklarında kalan yağmur damlaları rüzgârın da yardımıyla öğleye kadar kurudu."- N. Cumalı.

4 . Bağış, iane.
5 . İşlerin daha etkin ve verimli olabilmesi için sağlanan katkı, destek:

"Bugün tiyatroya yapılan devlet yardımlarının gerekçesi de tiyatronun eğitimle olan sıkı ilişkisine dayanmaktadır."- M. And.

Atasözü, deyim ve birleşik fiiller

* yardımda bulunmak
* yardım etmek
* yardım görmek
* yardımına koşmak
* yardım ve yataklık etmek

Birleşik Sözler

* yardım sandığı
* yardımsever
* ilk yardım
* insani yardım
* nakdî yardım
* sosyal yardım
* toplumsal yardım

By Barış Tekin on 15 Ağustos 2010 Pazar | A comment?
0 responses to “Yardım - Yardım Nedir - Yardım Hakkında”

Leave a Reply